لا تندم على حب عشته
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

لا تندم على حب عشته

منتدى النجوم

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
yama_nefsy
سنة اولى حب
yama_nefsy

المساهمات : 113

اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب Empty
مُساهمةموضوع: اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب   اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب Icon_minitimeالثلاثاء يناير 15, 2008 6:27 pm

[size=21]هااااااااااااى شباب انهارده جيبلكوا شويه اسئله فى الحب وعايزه اعرف رايكم.... اسئله محيرانى اوى واعتقد انها محيره كتير من الشباب

*1* ليه الانسان لما بيحب اوى لازم ينجرح اوى .. وخصوصا لما يحب بجد ويوفى لحبيبه؟

*2* ياترى فى نظركم ايه اللى يخلى الواحد ممكن يتخلى عن الحب وياترى الظروف ممكن تكون سبب؟؟

*3* هل الفروق الشخصيه بين الطرفين ( الماديه_التعليميه_الفكريه) ممكن تبقى سبب فى اننا نتخلى عن الحب؟؟؟

*4*فى نظركم ايه هى الخيانه... و امتى ممكن نسامح عليها وامتى لا؟ وليه بقت موجوده؟

*5*واخيرا وليس اخرا ايهما تختاروا؟؟ الحب ولا الكرامه؟؟ وليه؟

*6* يا ترى الحب الحقيقى اختفى ولا لاء ... وايه السبب؟؟

هستنى ردودكم
اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب 6758085954766783a2e4b2

--------------------
اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب D893d15f93

[/size]
BeNt AlEx
adhom
adhom
BeNt AlEx

المساهمات : 144

مُساهمةموضوع: رد: اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب   اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب Icon_minitimeالأربعاء يناير 16, 2008 3:13 am

اولا ميرسى اوى على التوبيك الرووووووووووووعة ده

ارد بقى على الاسئلة
1- بالنسبة ان الانسان لما بيحب اوى مش شرط ينجرح اوى ممكن يكون الشخص التانى بيحبه اوى زي ما هو بيحبه ينجرح لو الطرف التانى محسش بيه لو الطرف التانى مش بيقدر معنى كلمة حب
2- انا من رأيي ان مفيش اي حاجة ممكن تضيع الحب و مهما مر الانسان بظروف مش ممكن يضيع ممكن يفترقوا بس مش ممكن الحب يضيع
3- اكيد طبعااااا لا لان الانسان لما بيحب حد بيشوفه احسن انسان و مش بيبص لاى حاجة تانية
4- الخيااااانة ابشع حاجة و اكتر حاجة ممكن توجع الانسان و من رأيي ان الانسان الخاين ميستحقش انه يتسامح لان اللى يبيع مرة يبيع الف مرة
5-اكيد لو فيه حب لازم يكون فيه كرامة مينفعش حاجة فيهم لازم الاتنين مع بعض
6- الحب الحقيقي بقى نادر اوى اوى اوى اوى واحد في المليون لما تلاقي واحد بيحب بجد ممكن علشان الناس بقت بتفكر في حاجات تانية بقى عندها اولويات قبل الحب و ظروف الحياة بس فنظرى ان ده بردو مش مبرر لان الحب في القلب و شعور و المفروض مش اي حاجة تأثر فيه او تخليه يختفى

اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب 2dc110

kokymarten
سنة اولى حب

المساهمات : 1

مُساهمةموضوع: رد: اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب   اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب Icon_minitimeالأربعاء يناير 16, 2008 4:07 am

<P><FONT color=blue><STRONG><FONT color=blue><STRONG>احب اقولك انو موضوع جامد جدا والله ويستحق الرد عليه.....بس احب اقول نقطه ان الرأى اللى هكتبه ده رأى انا وهو ممكن ميعجبش ناس كتير بس انا مقتنع بيه جدا........</FONT></STRONG></P>
<P></P>
<P><STRONG><FONT color=#0000ff>1_ اولا الانسان اللى بنجرح ده لازم بيكون انسان حساس جدا بس فى نفس الوقت ممكن يكون هو اللى جارح وحاسس انه المجروح مش شرط يعنى وبعدين على اد ما هو جرح كبير على اد ماكن فى قبلها حب اجمل وهو ده اللى بيخليك تحس بالجرح اوى...</FONT></STRONG></P>
<P><STRONG><FONT color=#0000ff>2_بص يا سيدى الظروف ممكن تكون سبب كبير بس ليه مفكرتش فى الظروف دى قبل ما تحب وتنحب لو كنت فكرت صح من الاول مكانش حصل الل حصل وممكن متكنش الظروف هيا السبب ممكن تطلع مشاكل كتير زى قله الثقه وعدم الصراحه انا عن نفسى شايف ان دول اكتر سببين ممكن يدمروا حب بين اتنين....</FONT></STRONG></P>
<P><STRONG><FONT color=#0000ff>3_انا شايف ان الظروف اللى انت بتقول عليها مش لازم تكون السبب عشان الطرفين يتخلوا عن بعض بس هما ممكن يكونوا المشكله عن الاهالى للطرفين انما انا شايف ان لو حد بيحب حد عمره ما هيبص للظروف دى ابدا ابدا.....</FONT></STRONG></P>
<P><STRONG><FONT color=#0000ff>4_انا&nbsp; فى نظرى ان الخيانه دى اكتر حاجه مش حلوه فى الدنيا والخيانه مش لازم تكون فى الحب بس بس انا راى ان الخيانه دى بجد ازبل حاجه فى الدنيا وفى نظرى مينفعش التسامح فيها خااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالص......</FONT></STRONG></P>
<P><STRONG><FONT color=#0000ff>5_بص يا سيدى انا هقولك حاجه لو مفيش كرامه من الاول يبقى مفيش حب طبعا بس لو فى حاله وصلت للخيار بين الحب والكرامه انا ممكن اتعذب بسبب انى ابعد عن حبيبتى&nbsp; عشان كرامتى على الرغم انى ممكن اكون بحبها اوى وهفضل احبها طول حياتى بس مكونش جاى عليها اوى يعنى عشان خاطر كرامتى.....</FONT></STRONG></P>
<P><STRONG><FONT color=#0000ff>6_الحب الحقيقى موجود بس قليل اوى واللى خلاه قليل الظروف الماديه وتفكير الشباب والبنات كلو دلوقتى بيفكر انه عايز يتجوز وخلاص ان شالله حتى لو جواز صالونات وبعدين الحب هيجى بس انا مش مع الرأى ده خالص خالص احلى حاجه فى الدنيا انك ترتبط بشخص تكون بتحبه ويحبك....</FONT></STRONG></P>
<P><STRONG><FONT color=#0000ff>اخيرا بشكرك على الموضوع الجامد ده بس بجد انا كان نفسى يبقى&nbsp; كان فيه مناقشه صريحه ذى على مايك فى شات او كده كنت ممكن ارد عليك ردود حلوه جدا وكنا هنفهم بعض اووووووووى على فكره وبجد الكلام ده ميطلعش الا من انسان عارف لسه قيمه الحب بجد شكرا يا مان.... </FONT></STRONG>

<P>&nbsp;
<P>المــصــــــ مـحـمـد&nbsp;ــــــــرى</P></FONT></STRONG>
AhmedVIP
سنة اولى حب
AhmedVIP

المساهمات : 20

مُساهمةموضوع: رد: اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب   اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب Icon_minitimeالأربعاء يناير 16, 2008 7:54 pm

بجد موضوع جامد والله والواد كوكى قال كلام فى الجون بيفه الواد دا وتسلم على الموضوع دا

[size=21]*1* ليه الانسان لما بيحب اوى لازم ينجرح اوى .. وخصوصا لما يحب بجد ويوفى لحبيبه؟
دا الطبيعى لان اللى بيحب اوى اخر حاجه بيكون متوقعها الخيانه ولما بتحصل بتبقى صعبه اوى فبيبقى جرح صعب يتعالج

*2* ياترى فى نظركم ايه اللى يخلى الواحد ممكن يتخلى عن الحب وياترى الظروف ممكن تكون سبب؟؟
هو صعب نقول الظروف لاننا مش بندخل فى علاقه غير واحنا عارفين كل الظروف غير بقى فىحجات ممكن تكن سبب فى الفراق زى تدخل الاهل فى حجات معينه وكدا ومفيش حاجه تانيه غير الخيانه
*3* هل الفروق الشخصيه بين الطرفين ( الماديه_التعليميه_الفكريه) ممكن تبقى سبب فى اننا نتخلى عن الحب؟؟؟
انا بحب التكافؤ فى كل حاجه وبرضو بنصح اننا منبدأش علاقه غير واحنا عارفين كل حاجه بالنسبه للحجات دى وايه اللى ممكن يحصل
*4*فى نظركم ايه هى الخيانه... و امتى ممكن نسامح عليها وامتى لا؟ وليه بقت موجوده؟
انا فى نظرى الخيانه لا يمكن اسامح عليها
بقت موجوده علشان مفيش حب بجد
*5*واخيرا وليس اخرا ايهما تختاروا؟؟ الحب ولا الكرامه؟؟ وليه؟
انا اختار الكرامه طبعا لان لو مفيش كرامه مش هيبقى ح هيبى تنازل
*6* يا ترى الحب الحقيقى اختفى ولا لاء ... وايه السبب؟؟
فعلا اختفى
السبب ان كل حاجه بقت سهله حتى الحب بقى سهل كلم بتتقال

[/size]

اسئله جامده عن الحب, الى مش هيجاوب
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ما الحب يا سيدي؟, هو ده الحب..
» ودى كمان الحلقة التانية يا رب تعجبكم
» اسئلة في الحب في الجوووووووووون
» الحب من طرف واحد
» يعني ايه الحب